03.04.2018
International , Сomunitate

Toleranța e în vogă

În timp ce în Republica Moldova homofobia este folosită pentru a promova produse și idei (în special politice), mai multe branduri cu renume internațional au început să folosească cu succes reclama în care își demonstrează sprijinul pentru comunitatea LGBT.

IKEA este printre primele branduri care a lansat un spot publicitar în care apare un cuplu gay, încă în 1994. Reacția publicului nu a fost tocmai pozitivă, iar asta, probabil a temperat elanul celorlalți de a le urma imediat exemplul.

Totuși în ultimii doi ani, putem observa tot mai multe branduri care își exprimă deschis sprijinul pentru comunitatea LGBT în spoturile de promovare. Printre acestea sunt spoturile publicitare ale Target, Nike, Clairol, Tiffany, Campbell’s, Lexus, Macy’s, Dorito, Wells Fargo, Nordstrom, Apple, Honey Maid, Starbucks, Tylenol, Ikea, Kodak, Microsoft, DirecTV, Bud Light, Guinness, Iphone și mulți alții.

Nu este întâmpător. Aceste companii au obținut impact povestind istorii despre diversitate și egalitate în publiciățile lor. Potrivit Google, 47% dintre consumatorii cu vârste de până la 24 de ani sunt mai dispuși să sprijine un brand, dacă acesta are un spot tematic cu LGBT.

S-a dovedit faptul că responsabilitatea socială corporativă poate crește profiturile și implicarea, devotamentul angajaților. Toleranța e în vogă. Când va aparea oare prima reclamă cu gay în Republica Moldova?

Mai jos am selectat câteva spoturi populare cu gay. Mie mi-a plăcut nr 4. Vouă?

  1. https://www.youtube.com/watch?v=dnL1Odj50O4
  2. https://www.youtube.com/watch?v=2xeanX6xnRU
  3. https://www.youtube.com/watch?time_continue=40&v=MFIpaIWSHFI
  4. https://www.youtube.com/watch?v=sZBrowcWnMU
  5. https://www.youtube.com/watch?v=xjjBA7ONB34

Doina IPATII

Foto: daily.afisha.ru

Previous Următorul